A.1.1. De student is nagegaan waarom de opleiding hem/haar interesseert.

Op school kregen we de opdrachten bij Integrale opdracht om workshops te organiseren. We moesten drie workshops geven en zelf elf workshops volgen. Hieronder staat naar welke workshops ik allemaal naartoe ben geweest. Dit kan heel erg van pas komen op het werkveld! Het is dus heel leuk om met bepaalde doelgroepen deze workshops te doen!

Bij loopbaanbegeleiding hadden we een opdracht gekregen om een werkstuk te maken over oriëntatie. Hierbij ga je na wat het beroep persoonlijke begeleider specifieke doelgroepen inhoudt, maar ook wat de opleiding inhoudt. En daarnaast moest je ook nog het kwalificatiedossier doorlezen en hier informatie over gebruiken en je moest nog je eigen kwaliteiten vertellen en waarom die kwaliteiten dan bij je beroep passen. Hier moest je een presentatie over maken en deze aan je klas presenteren. Ik had hierbij ook een PowerPoint gemaakt, door middel hiervan had ik alles verteld, dus ik had geen blaadje met tekst nodig. Hieronder zie je mijn PowerPoint.

Bloemschikken

'De student is in staat om feedback te vragen over eigen gedrag aan klasgenoten, collega's en docenten en kan dit omzetten naar een leervraag'

Ik loop stage bij de dagbesteding op Fleuriade. Hierbij doe ik op de donderdag en vrijdag twee activiteiten per dag. Op donderdag heb ik in de ochtend de wellness en in de middag muzikale begeleiding. Op vrijdag heb ik muzikaal bad en om de week bloemschikken en kienen. Alle activiteiten zijn super leuk, maar op het begin was ik bang dat bloemschikken niet zo goed zou gaan omdat ik niet creatief ben. Maar de vrijwilligers zeiden al dat het goed zou komen. Ik ondersteunde de cliënten waar het nodig was en liet mijn creatieve brein het werk laten doen. En elke week ben ik nog steeds heel blij met het eindresultaat. Ik ben hier heel erg in gegroeid. In zowel het stukje durven als doen.

Informatiemiddag

 Deze heb ik onder het stukje 'de student kan aangeven welke onderdelen uit de opleiding hem/haar het meeste interesseert.' gezet , omdat wij voor integrale opdracht een informatiemiddag moesten organiseren voor de eerstejaars. We moesten hier over het tweede schooljaar gaan vertellen. Ik en Kim hadden de taak om de alle vakken apart toe te lichten en ik moest over het zorgexamen gaan vertellen. De vakken hadden we om en om verteld en bij elk vak hadden we een toelichting gedaan wat het inhield en wat wij een interessante vakken vonden.  

De student kan aangeven wat zijn/haar interesse zijn en deelt deze op professionele wijze met klasgenoten

Voor Integrale Opdracht moesten we een workshop geven aan klasgenoten. Ook moesten we andere workshops bijwonen. We mochten zelf uitkiezen welke workshops we wilde volgen, deze heb ik gekozen omdat daar mijn interesses liggen. 

Zelf deden Robin en ik het over maatjesproject en zelfhulpgroep.

De student is in staat om zijn/haar normen en waarden te koppelen aan de praktijk

Ik heb een ondersteuningsplan gemaakt, hier ben ik uitgegaan van de wensen en behoeftes van de cliënt en ik had als doel om haar beter in de groep te laten voelen, zodat mevrouw minder onzeker zou zijn en meer durfde zeggen. Hierdoor kon mevrouw ook meer sociale contacten krijgen waar ze behoefte aan had. 

Leerjaar 4

'De student kan aangeven wat zijn/ haar interesses zijn en deelt deze op een professionele wijze in de praktijk.'

Op mijn stage gaan we elk seizoen een wandeling doen. Toen ik hier geen stage meer liep, heb ik dit altijd blijven doen als vrijwilligerswerk. Nu ik hier weer stage loop, leek het me leuk om dit een keer mee te draaien als personeelslid. Mij werd dus ook de vraag gesteld om welke rol ik wilde nemen tijdens de wandeling. Ik gaf aan dat ik graag dit als personeelslid wilde draaien en het was uiteindelijk een groot succes.  

'De student is in staat om stil te staan bij zijn/haar beroepshouding. Ook is hij/zij in staat om anderen kritisch na te laten denken/aanspreken over zijn/haar beroepshouding.'

Evaluatie A

Door evaluatie A apart in te vullen met mijn stagebegeleider, konden we van elkaar kijken hoe we over de criteria dachten zonder dat we elkaar konden beïnvloeden. Ik gaf aan dat ik graag feedback wil hebben, zodat ik hier ook aan kan gaan werken.